torstai 20. huhtikuuta 2017

Entä jos en muutukkaan?

muutunko1
Mä aloin vähän aikaa sitten miettiä, olenko mä muuttunut vuodentakaisesta ollenkaan. Musta tuntuu välillä, että kaikki mun kaverit ovat päässeet elämässä eteenpäin ja muuttuneet vuodessa hurjasti. Mutta olenko mä muuttunut siinä mukana vai olenko pysynyt samana Erikana kuin olin vuosi sitten?

Mua vähän pelottaa miettiä vastausta tähän. Jos en ole kehittynyt mihinkään suuntaan, tulenko mä koskaan kehittymäänkään. Olenko viiden vuoden päästä yhtä lapsellinen kuin vuosi sitten? Muuttuvatko mun kaverit niin nopeasti, etten mä pysy enää niiden perässä? Tahtovatko mun kaverit olla enää mun kavereita, jos Frendit saa mut edelleen nauramaan?

Onneksi mä voin pitkän pohdinnan jälkeen sanoa, että mä olen muuttunut.
muutunko2
Olen huomannut, että musta on tullut itsevarmempi. Vuosi sitten en olisi voinut kuvitellakaan laittavani kouluun jotain muuta kuin farkut ja jonkun paidan. Silloin kun laitoin jotain muuta, varmistelin koko aamun kavereiltani, näytänkö ihan hyvältä. Nykyään mä laitan mekon kouluun vähintään kerran viikossa eikä mua kiinnosta niin paljoa, näytänkö tyhmältä. Mä olen oppinut istumaan tunneilla vieraiden ihmisten viereen ja uskallan sanoa, että mun nimi sanotaan yhdellä eellä.

Mä olen oppinut myös nauramaan itselleni. Tämä ehkä saattaa olla sidonnaista tuohon itsevarmuuden lisääntymiseen. Mutta jos mä olisin vuosi sitten tiputtanut penaalini luokan lattialle kovaäänisesti, olisin nostanut sen ylös kädet täristen ja kuvitellen muiden katseet selässäni. Tai jos olisin huomannut kävelleeni kaupungilla repun vetoketju auki, olisin miettinyt koko loppuillan, kuinka moni on nähnyt minut. Nykyään vain naurahdan, kun luulen kuulokkeet päässä, että takanani kävelevät rouvat ovat puhuneet minulle ja saatan tokaistakin heille "heh, ette puhuneetkaan mulle". (Ja tässä tilanteessa rouvat vastasivat mulle "joo ei, mutta hyvää päivänjatkoa kuitenkin!")
muutunko3
T-paitamekko - Monki / Bomber - Primark / Flanelli - Gina Trickot / Sukat - Stockmann

Mä olen luopunut pikkuhiljaa mun monista pitkäaikaisista tavoista ja periaatteista. Vuosi sitten en olisi suostunut astumaan Burger Kingiin, koska sain sieltä huonoa palvelua kolme vuotta sitten täysin eri maassa. Nykyään mä käyn siellä useammin kuin pitäisi. Enää en myöskään syö joka torstai Fazerin keksisuklaata vaan myös muut suklaat ja herkut kelpaavat mulle.

Frendit saa mut edelleen nauramaan ja Silta salaiseen maahan itkemään, mutta mä voin silti sanoa, että mä olen muuttunut vuodessa jonkin verran. Mitä muutoksia te olette huomanneet itsessänne?

17 kommenttia:

  1. Tosi hyvä postaus ja tuo kuvien asu on aivan ihana! Olet kyllä muuttunut hyvään suuntaan eikä Frendeille nauramisesta tarvitse koskaan päästä yli.

    VastaaPoista
  2. Mä rupesin miettimään tätä samaa asiaa, mut toisinpäin. Mä rupesin miettimään tahtooko mun kaverit olla mun kanssa koska oon muuttunu. Tällä hetkellä oon muuttunu tosi paljon siitä minkälainen olin esim. lukion alussa. On kuitenkin ihana huomata et kavereille tärkeintä on se et toinen on onnellinen

    http://paula-beautyqueen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Silta salaiseen maahan on kyllä mahdoton itkettäjä! Täytyy sanoa, että sun blogi on mun mielestä aivan ihana!! Kirjotat hyvin ja kiinnostavista asioista :)
    Musta tuntuu, että tässä viime vuoden aikana olen alkanut välittää aina vain vähemmän siitä, mitä muut ajattelevat. Oon oppinut, että eihän sillä ole mitään väliä, eihän me muita miellytääksemme eletä. Oon myös oppinut ottamaan rennommin omia mokia ja olemaan vähän vähemmän ankara itselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon <3 Oot oppinut tosi hyödyllisiä asioita :) Musta ainakin on kiva huomata, ettei enää välitä niin paljon siitä, mitä muut ajattelevat.

      Poista
  4. Olet päässyt paljon eteenpäin, tärkeissä asioissa!👌 Ihana postaus, oot yksi niistä bloggaajista joista huomaa että he ovat oikeasti hyviä tyyppejä ja aurinkoisia ihmisiä, ja joiden blogeista poistuu enemmänkin hyvällä kuin pahalla mielellä❤

    http://toverit.blogspot.com/

    VastaaPoista
  5. Ihania kuvia ja tosi rohkea postaus! Mäkin oon muuttunut tosi paljon ihan jo parinkin vuoden aikana, mutta mun mielestä se on vaan positiivista. Kyllä ne tosi ystävät pysyy vierellä. :)

    <3 Noora / nooraemiliaaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Tosi hyvää pohdintaa! Itse oon muuttunut niin hurjasti viime vuosien aikana, että en edes ole joutunut miettimään, että olenko muuttunut. Sitä sen sijaan on tullut pohdittua, että miten olen muuttunut ja mihin suuntaan. Mutta niinkuin joku muukin jo sanoi, niin kyllä ne ystävät pysyy - ainakin ne, joiden on tarkoituskin pysyä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Kiva, että säkin oot pohtinut muutostasi, vaikkakin vähän erilailla :)

      Poista
  7. Todella kiva postaus ja aivan ihana asu sulla näissä kuvissa! :) Mä voin myös sanoa, että oon tänäpäivänä paljon itsevarmempi kuin vuosi sitten, esimerkiksi en itsekään kehdannut laittaa mekkoa kouluun mutta nykyään pidän niitä melkeinpä mieluummin päällä kuin farkkuja :D Joskus muutos onkin enemmän positiivinen kuin negatiivinen asia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Roosa :) Munkin tekee nykyään tosi usein mieli laittaa mieluummin mekko kuin farkut :D

      Poista
  8. Tää postaus oli tosi kiinnostava! Oli kiva kuulla että olet itsekin tajunnut muutoksen, vieläpä näin positiivissa asioissa :)

    VastaaPoista
  9. Tosi kiva postaus ja aivan ihania kuvia! ♥ Mä niin tiiän miltä tuntuu kun ihmiset ei osaa sanoo nimee oikein :D

    https://byerikaxxx.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, se näytetään hyväksynnän jälkeen :)