sunnuntai 23. syyskuuta 2018

Vinkit vanhojentansseihin

Tanssin vanhat viime vuonna ja nyt mun vuotta nuorempi sisko alkaa jo pohtia omiaan. Mun tanssit olivat onnistuneita, vaikka pieniltä läheltä piti -tilanteilta ei vältyttykään. Mun meikkaaja oli myöhässä, kaverin pari sairaana, tajusin viisi minuuttia ennen tansseja, että mun vannehame valahtaa alta pois...
Kaikesta kuitenkin selvittiin ja ajattelin jakaa vähän asioita, jotka mä opin mun prinsessapäivästä, vaikka helmikuuhun onkin vielä aika paljon aikaa. (Samalla saan tekosyyn esitellä kuvia mun vanhoista).
AB4A13A1-8547-4985-A828-6A743004A0AD
Pari. Kaikkein tärkein asia ensin: parin ei tarvitse olla poika. Monet mun kaverit, minä mukaan lukien, stressasi vuoden pariasiaa, koska kukaan meistä tahtonut tanssia tytön kanssa. Kun mä vihdoin sain poikaparin jostain puolitutusta ykkösestä, tajusin, ettei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä. Ja loppujen lopuksi olisi ollut varmaan sata kertaa hauskempaa tanssia parhaan kaverin kanssa.
Jos kuitenkin välttämättä haluat tanssia pojan kanssa, ole ajoissa! Ainakin mun lukiossa on tosi suuri poikavaje (kolme tyttöä yhtä poikaa kohden) ja kaikilla pojilla oli parit jo toisen vuoden alkuun mennessä.

Raha. Mieti, kuinka paljon rahaa haluat tuhlata yhteen päivään. Mun prinsessapäivän lopullinen hinta ei ollut kalleimmasta päästä, mutta olisin varmasti päässyt halvemmallakin. Mekkoja saa paljon käytettyinä ja hiuksen ja meikin voi tehdä aika helposti itse.

IMG_3125 Mekko. Mun mekkotaktiikka osoittautui erittäin toimivaksi. Kävin ensin kavereiden kanssa sovittamassa mekkoa mekkokaupassa, josta monet Turun seudulla asuvat ostavat mekkonsa. Kokeilimme millaiset värit ja minkä tyyliset mekot sopivat meille. Tämän jälkeen etsimme muista pienemmistä mekkokaupoista halvemmalla ja netistä käytettyinä sen tyyppistä mekkoa. Emme joutuneet maksamaan mekoistamme maltaita.
Loppujen lopuksi ei ole mitään väliä, onko mekkosi tilattu ulkomailta, löydetty kirpputorilta tai siskosi vanha. Mekkosi hinnan ja alkuperän tietävät vain ne, joille sen kerrot - eli aika pieni joukko. Tärkeintä on, että sä tykkäät sun mekosta.

Kengät. Tanssi mukavilla kengillä, jotka eivät hierrä ja joilla käveleminen ei tuota vaikeuksia. Älä valitse niitä kaikkein korkeimpia korkoja, jos olet tottunut kävelemään pelkillä matalilla kengillä. Ja jos valitset ne kaikkein korkeimmat korot, ota ne mukaan jo tanssiharjoituksiin.

IMG_3110 Ole ajoissa. Parinhankinnan lisäksi myös mekko kannattaa etsiä ajoissa, jotta ehdit tekemään siihen tarvittavat muokkaukset yms. Hiukset ja meikkikin kannattaa varata ajoissa. Mä varasin ne vain muutamaa viikkoa aikaisemmin ja jouduin kampaajan tuoliin seitsemältä aamulla. Jos taas teet hiukset ja meikin itse, muista harjoitella ennen tärkeää päivää.

Älä stressaa. Meikistä ei välttämättä tule sellaista kuin ajattelit tai kengästäsi saattaa katketa korko. Asioilla kuin kuitenkin tapana selvitä ja niin kävi myös mun vanhojen päivänä.

Pidä hauskaa. Ei haittaa vaikka et osaisikaan kaikkia askelia tai pyörähtäisit väärään suuntaan. Naura itsellesi, äläkä ota kaikkea ihan tosissaan - myöskään harjoituksissa.

Ps. Oon myymässä mun mekkoa, joten jos kiinnostaa, ota yhteyttä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se näytetään hyväksynnän jälkeen :)