sunnuntai 7. elokuuta 2016

Lukioon


Mun koulu alkaa vasta 16.8, mutta mä oon koko kesän ollut innoissani lukion alusta. Ja pidempäänkin. Oikeastaan siitä asti, kun kävin toukokuussa tekemässä kurssivalinnat. Tein ne muutaman muun tulevan oppilaan ja opon kanssa normaalia aikaisemmin, sillä en olisi päässyt oikeana kurssienvalintapäivänä. Opon auttaessa valintojen kanssa, tunne siitä, että mä valitsin just oikean lukion, vahvistui. Kun kesäkuussa sain kotiin kirjeen, jossa kerrottiin sisäänpääsystäni, hyppelin onnesta. Hyppelin vielä lisää, kun kuulin samaan kouluun hakeneiden kavereiden päässeen sisään.

IMG_8924

Mä en ole koskaan odottanut koulun alkua niin kuin mä odotan nyt. Ei, mä en ole innoissani siitä isosta läksypinosta tai kokeisiin lukemisesta. Mä en odota tylsiä, mutta pakollisia uskonnontunteja enkä koestressiä. Mä olen innoissani kaikesta muusta.

Aloin miettiä kirja-asioita ajoissa ja nyt kaikki kirjat onkin jo tilattu, osa on vielä tulematta. Joka kerta kulkiessani uuden koulun ohi, kuvittelen itseni kävelemässä ovista sisään aikaisin aamulla. Mä haluan tavata jo kaikki ne uudet ihmiset ja tietää, millaista lukiossa opiskeleminen on. En malta odottaa psykologian tunteja, enkä uusien koulutavaroiden ostamista. (Olen menossa koulutavaraostoksille ensi viikolla)

Mä olen innoissani, mutta joka päivä mua myös (enemmän tai vähemmän) jännittää. Ja vaikka mä haluaisin jo tietää, kuinka paha koeviikko oikeasti on, mua vähän pelottaa miten mä pärjään. Jaksanko mä istua ne 75 minuutin tunnit ja kestääkö niihin tottuminen kauan? Mitä jos en saakaan kavereita niin helposti ja nopeasti kuin luulin? Kuinka paljon enemmän töitä mun pitää tehdä yläkouluun verrattuna? Jaksanko mä opiskella? Olisiko mun sittenkin pitänyt hakea illilinjalle eri kouluun?

Millaisia kokemuksia teillä on lukiosta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se näytetään hyväksynnän jälkeen :)