tiistai 16. elokuuta 2016

Vanha ystäväkirja

Ystäväkirja

Löysin mun vanhan ystäväkirjan siivotessani kirjahyllyäni muutama päivä sitten. Se toi mulle mieleen kaikki ne vanhat muistot ystäväkirjojen vaihtamisesta ja kuinka joku aina erehtyi sanomaan sitä ystävänpäiväkirjaksi. Se sai mut miettimään, kuinka moni asia on muuttunut vajaa kymmenessä vuodessa. Tietenkin olin yhdeksän vuotta sitten vielä ekaluokkalainen, eikä ketään ekaluokkalaista voi verrata lukioikäiseen. Ajattelin kuitenkin jakaa 7-vuotiaan Erikan suosikkeja ja verrata niitä nykyiseen.

Hiusten väri: Vaaleanruskea
En välttämättä kuvailisi niitä hiuksia enää vaaleanruskeiksi vaan ihan vain ruskeiksi. On mun hiukset silti mun mielestä tummentuneet, mutten ole värjännyt hiuksiani kertaakaan. Ei tämä kohta siis paljoa ole muuttunut.

Pituus: 130cm
No on tuohon tullut se 43 senttiä lisää. Taisin olla jo tuolloin muita pidempi, mutta jotkut uskoivat mun kasvun pysähtyvän ennen muita, jolloin jäisin muita lyhyemmäksi. Toisin kävi.

Suosikkiyhtyeeni: Ari Koivunen
Vähän on musiikkimaku muuttunut. Kuuntelin eskarissa ja ekaluokalla enimmäkseen juuri Ari Koivusta ja AC/DC:tä, mutta nykyään kuuntelen enemmän Shawn Mendesin tyyppistä musiikkia. Voit kuunnella mun tän hetken lempibiisit täältä.

Hauskin peli: Minni-korttipeli
Jos totta puhutaan, mulla ei ole mitään ideaa, mikä tämä Minni-korttipeli on. Taisi olla joku nopeasti keksitty peli vain. Nykyään mä en oikeastaan pelaa. Kännykässäkin on niin vähän tilaa, että mulla on vain 2048. Ehkä se siis on nykyään mun lempipeli.

Harrastukseni: Lukeminen, leikkiminen, rullaluistelu, pyöräileminen, piirtäminen 
Tältäkin listalta on jo tippunut kaikki muu paitsi lukeminen, vaikka sekin on jäänyt viime aikoina vähän vähemmälle. Pyöräilemistä mä vihaan nykyään, eikä piirtäminenkään kuulu mun lempipuuhiin.

Parhaat TV-sarjat: Winx, Anna ja Lohikärme, Mainio Manu
Okei, ehkä mun on pakko myöntää, että löydettyäni Winxit Netflixistä olen katsonut niitä jonkin verran. Ei se kuitenkaan mun lempisarjoihin kuulu enää. Sen sijaan katson nykyään enemmän Vampyyripäiväkirjoja ja muuta.

Lempikirjani: Tatu ja Patu-kirjat
Mä rakastin pienenä Tatu ja Patu-kirjoja ja niin rakastivat mun siskotkin. Vaikka mä tykkään edelleen lukea, mulla ei oikeastaan ole lempikirjaa. Joitain hyviä on John Greenin kirjat ja Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää

Lempiruokani: Spagetti, lihaperunasoselaatikko
Spagetti ei todellakaan kuulu enää lempiruokiini, kuten ei myöskään lihaperunasoselaatikko. Pidän nykyään enemmän makaronilaatikosta ja lasagnesta.

Minä toivon: että olisin merenneito tai keiju
Saattaa liittyä jotenkin siihen, että mun lempisarja oli Winxit ja lempiprinsessa Ariel. Ei ole vielä tämä toive toteutunut. Ehkä mä vielä tulevaisuudessa löydän itseni lentämässä lintujen kanssa tai uimassa pyrstön kanssa.

Kuka on sun lempiprinsessa?

1 kommentti:

  1. Mun lempiprinsessa on Frozenin Elsa.
    http://vesimelooniajameikkeja.blogspot.fi

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, se näytetään hyväksynnän jälkeen :)